søndag den 23. juni 2013

Fortryllende chokoladekage

Jeg fik denne opskrift på en chokoladekage for nogle år tilbage af en god venindes mor, og den er bare fortryllende. Det er den nemmeste kage at lave, og den smager som en drøm. Kagen går varmt ind hos alle, som jeg har serveret den for. Den bliver aldrig tør, den er klistret og snasket inde i midten. Derfor syntes jeg ikke at jeg kunne være bekendt andet end at dele den.
Prøv den, og jeg er helt sikker på at i vil nyde den.
Kagen i en lille pakke, let at medbringe på en skovtur eller andet.


Chokoladekage


-200 g. sukker
-2 æg
-100 g. mørk chokolade
-100 g. smør
-60 g. mel

Tænd ovnen på 180 grader varmluft. Smelt chokoladen sammen med smøren i en lille gryde. Pisk sukker og æg sammen i en skål, og bland så chokoladeblandingen sammen med æggeblandingen. Vend herefter mel  i blandingen. Smør et lille ildfast fad med smør og hæld blandingen overi fadet. Kagen skal i ovnen ved 180 grader i 20 min.
God fornøjelse og velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar