tirsdag den 25. juni 2013

Den mest fantastiske velkomstdrink

For et par måneder siden havde vi nogle venner forbi til drinks, og jeg fik lavet den mest fantastiske sangria.
Da det var sidst på måneden og vi skulle have en del personer forbi til drinks, skulle vi finde en billig og nem velkomstdrink. Det endte med at blive til en en stor bowle sangria, hvilken virkeligt var en success, og jeg blev siden spurgt efter opskriften af flere af gæsterne.
Den blev blandet sammen lidt på må og få, men jeg vil prøve og dele opskriften med jer.
Så her skal I få opskriften på den mest fantastiske velkomstdrink.


Sangria: (10-12 per.)

-1 stor skål eller bowle
-1 flaske rødvin (Vi brugte vores ynglings rødvin fra Føtex til 26 kr.)
-1 flaske sport sodavand (sprite eller Fanta kan bruges, men sport er billigst)
-Ca. 5 spsk. sucker (efter smag)
-1 citron
Forskellige frugter (kan vælges efter smag og behag, jeg brugte)
-1 Appelsin
-1 bk. Jordbær
-2 æbler
-2 pærer
-Evt. vindruer, mango, melon eller lignende.

-Skær citronen og appelsinen i skiver. Skær jordbærene, pærene, æblerne og alt eventuelt andet frugt i mundrette små tern.
Hæld rødvinen op i bowlen og herefter ca. 60-75% af sodavnden (sporten) oveni rødvinen, smag til undervejs for, at få den rette blanding til din smag.
Hæld nogle spsk. med sukker op i vinblandingen og smag igen til undervejs for, at få den rette blanding. Jeg brugte ca. 4 spsk. sukker.
Bland nu alt frugten samt citronskiverne ned i vinblandingen og drys igen med ca. 1 spsk. sukker over frugten.
Stil nu sangriaen i køleskabet indtil den skal serveres.
Jeg tilføjer snarest nogle billeder af processen undervejs.
God fornøjelse og velbekomme.

1 kommentar:

  1. Hvor stor en flaske sportsvand skal bruges? 0,33; 0,50 eller 1,5 l ?

    SvarSlet